Our Traditions / Tradiciones – English/Español

TREASURES FROM OUR TRADITION
The fact that many monastic churches do not have a prominent tabernacle shapes the patterns of liturgical prayer. Monastic communities often protect the ancient value of “receiving from the same sacrifice,” meaning that the communicants are assured that what they eat and drink in the Holy Mysteries actually comes from the same celebration. It surprises many to learn that the Church does not foresee, nor does it provide for, Communion of the faithful from the reserved Sacrament. Liturgical laws have long defended your right to receive from the same sacrifice, the same Mass, that you attend.
At one time, of course, the bread for the Eucharist was the ordinary bread of the day, except unleavened, probably prepared at home. It was broken and distributed to the faithful. Early on the loaf itself was referred to as the hostia in Latin, meaning the “sacrifice,” the same word for the sacrificial animal in Jewish worship, and for Jesus as the Lamb of God. By giving his life on the cross, Jesus became the hostia for us. To this day in the Greek Church, one of the tasks of the priest’s wife is to bake the bread for the Divine Liturgy, sometimes in a bakery oven dedicated to that purpose and called a “Bethlehem.”
Today’s familiar individual hosts first appeared in the eleventh century at about the time when tabernacles were coming into use. The turn away from “bready” bread allowed the hosts to be reserved since they did not spoil like regular bread, and made the annual “Easter duty” counts easier.
—Rev. James Field, Copyright © J. S. Paluch Co.

TESOROS DE NUESTRA TRADICIÓN
El hecho de que muchas iglesias monásticas no tienen un tabernáculo prominente configura los patrones de la oración litúrgica. Las comunidades monásticas a menudo protegen el valor antiguo de “recibir del mismo sacrificio”, lo que significa que los comugantes están seguros de que lo que comen y beben en los Santos Misterios realmente proviene de la misma celebración. Sorprende a muchos a aprender que la Iglesia no prevé, ni prevé, la Comunión de los fieles del Sacramento reservado.
Las leyes litúrgicas han defendido desde hace mucho tiempo tu derecho a recibir del mismo sacrificio, la misma misa, que asistes. En un tiempo, por supuesto, el pan para la Eucaristía era el pan ordinario del día, excepto sin levadura, probablemente preparado en casa. Se rompió y se distribuyó a los fieles. Al principio, el pan se denominaba hostia en latín, que significaba el “sacrificio”, la misma palabra para el animal sacrificado en la adoración judía, y para Jesús como el Cordero de Dios. Al dar su vida en la cruz, Jesús se convirtió en la hostia para nosotros. Hasta el día de hoy en la Iglesia griega, una de las tareas de la esposa del sacerdote es hornear el pan para la Divina Liturgia, a veces en un horno de panadería dedicado a ese propósito y llamado “Belén”.
Los anfitriones individuales familiares de hoy aparecieron por primera vez en el siglo XI aproximadamente en el momento en que los tabernáculos estaban entrando en uso. El cambio de pan “bready” permitió que los anfitriones pueda ser reservado ya que no se echan a perder como pan regular, y hizo que la cuenta”anual de Pascua” fuera más fácil. –
Rdo. James Field, Copyright © J. S. Paluch Co.